torsdag, november 02, 2006

Mina kompisar - Kadi, Ria & Merja

Den här gånger vill jag berätta om mina tre jättebra kompisar, mina allra bästa, bästa...Ria (Riux), Kadi (Kadza) och Merja (Merks). Hoppas att de inte blir sura på mig att jag har avslöjat deras smeknamn. Mnjah, jag kallas för Theakas! Ni undrar säkert vad är det för nåt som vi fyra har gemensamt. Ju, vi har bott tillsammans i tre långa, roliga, häftiga, skrattfulla och intressanta år. Lite bråk var ju också ibland! Jag tror att de håller med mig om jag påstår att vi känner varandra rätt väl, iallafall gjorde vi det! Det var ju för åtta år sedan!
Anledningen till att jag skriver om de här är att jag saknar de ibland så otroligt mycket! Ibland önskar jag att jag bara hade kunnat lyfta luren och bjuda de att komma över till en kopp kaffe eller att vi hade kunnat gå på bio, helt spontant.
Jag vill bara säga att de är mycket viktiga för mig och jag vet att de alltid finns för mig, även om det är ca 360km och en djup Östersjö som skiljer oss åt.
Ok, det blev lite för seriöst. Vad gör de idag? Ria reser jordenrunt. Enligt de senaste nyheterna är hon prinsessa i Bowens grönsaksfarm i Australien. Får se när hon tänker att återvända hem, kanske nästa sommar. Man vet ju aldrig, hon kanske vänjer sig med titeln "prinsessa". Merja är förmodligen världens bästa mamma och hemma med sitt nästan ettårige barn Trevor. Jag har bett henne att inte glömma berätta till Trevor att det finns en mycket trevlig tant Thea i Stockholm, så jag hoppas att hon håller sitt löfte. Kadi, Kadi, Kadi...jag saknar hennes humor! Kadi jobbar, jobbar och pluggar...hon är så duktig.